Kierownik Kategorii

Szymon, pracuje w ALDI od 2017 r.

Pracę na stanowisku Kierownika Kategorii charakteryzuje się dużą dynamiką i nieustannym dążeniem do poszerzania i ulepszania naszej oferty sklepowej. Można powiedzieć, że zadania nigdy się nie kończą, bo zawsze można stworzyć nowe opakowanie, czy wprowadzić do oferty produkt, którego do tej pory nie było w sprzedaży.

Jak wygląda mój dzień pracy?

Każda kategoria rządzi się swoimi prawami, inaczej kupuje się produkty świeże, inaczej te z długą datą przydatności do spożycia, o produktach non-foodowych nie wspominając. Ja w ALDI odpowiadam za kategorię słodyczy oraz kaw, herbat, słonych przekąsek i dodatków śniadaniowych, jak dla mnie to kategorie z ogromnym potencjałem. Do moich zadań należy m.in.:

  • wdrażanie nowych produktów w obrębie kategorii zgodnie z trendami rynkowymi i strategią sprzedaży ALDI oraz rozwój tych dostępnych w naszym asortymencie,
  • analiza produktów pod kątem jakościowym i cenowym,
  • przygotowywanie zestawień sprzedaży produktów z danej grupy, ich analiza i rekomendacja przyszłych działań promocyjnych,
  • planowanie promocji na asortyment stały i akcyjny,
  • negocjowanie cen i ustalanie warunków współpracy z dostawcami,
  • kształtowanie polityki cenowej dla danej kategorii, 
  • współtworzenie z Działem Marketingu i Komunikacji opakowań produktów marki własnej oraz gazetek promocyjnych,
  • zarządzanie kilkuosobowym zespołem,
  • monitoring działań konkurencji, podążanie za trendami rynkowymi i konsumenckimi,
  • zarządzanie dokumentacją handlową
  • współpraca z innymi działami ALDI w Polsce oraz naszą niemiecką Centralą.

Co lubię w pracy Kierownika Kategorii?

Dużą przyjemność czerpię z wdrażania nowych produktów pod szyldem ALDI. Cały proces od analizy dostępnego asortymentu, który mógłby pojawić się w sprzedaży, przez tworzenie opakowania, aż po jego promocję, jest bardzo ciekawy i daje mi wiele satysfakcji. Lubię też kontakt z ludźmi i mam tu na myśli nie tylko dostawców, ale cały zespół. Burze mózgów, wymiana spostrzeżeń to element naszej pracy, im więcej opinii tym lepszy asortyment finalnie znajduje się na półkach. Inne atuty to na przykład:

  • realny wpływ na rozwój kategorii,
  • możliwość wdrażania swoich pomysłów,
  • udział w projektach międzynarodowych,
  • możliwości rozwoju,
  • wykorzystywanie języka niemieckiego i angielskiego.

Kto może zostać Kierownikiem Kategorii?

Osoby z doświadczeniem zakupowym, Kupcy i Menadżerowie Kategorii. Bardzo ważne na tym stanowisku jest zaangażowanie, otwartość na zmianę, duża elastyczność, ale i asertywność. Jako Kierownik Kategorii sprawdzi się osoba, która lubi wyzwania, pracę w oparciu o ustalone cele i dobrze czuje się w dynamicznym środowisku pracy. Na pewno przyda się doświadczenie w negocjacjach handlowych, zarządzaniu zespołem i łatwość w nawiązywaniu kontaktów. Biegła znajomość języka niemieckiego i angielskiego bardzo się przydaje, zwłaszcza w kontaktach z zagranicznymi dostawcami. Warto też wspomnieć o zainteresowaniu branżą, czytaniu branżowych artykułów i monitorowaniu trendów, bywa to bardzo pomocne, chociażby przy wprowadzaniu nowych produktów do sprzedaży.

Zobacz podobne

Pracownik Działu Przyjęcia Towaru

Patrycja, pracuje w magazynie w Chorzowie od 2015 r.

Przyjmowanie towaru do magazynu odbywa się każdego dnia i musi przebiegać bardzo sprawnie. Kontola jakości i zgodności z zamówieniem to kluczowe elementy pracy Patrycji. Przczytaj, jak wygląda dzień pracy w Dziale Przyjęcia Towaru.

Kierownik Sklepu

Paulina, pracuje w ALDI od 2013 r.

Chcesz pracować jako Kierownik Sklepu? Poznaj obowiązki i wyzwania na tym stanowisku oraz dowiedź się jakie zadania najbardziej lubi Paulina, pracująca na codzień w Zielonej Górze.

Młodszy Specjalista ds. Zarządzania Kategorią

Kasia, pracuje w ALDI od 2019 r.

Wsparcie Kupców w zakupie towaru czy przygotowywanie przetargów, to tylko przykłady zadań Młodszej Specjalistki ds. Zarządzania Kategorią - Kasi. Sprawdź co jeszcze należy do jej obowiązków?

Kierownik Rejonu Sprzedaży

Weronika, pracuje w ALDI od 2018 r.

Praca Kierownika Rejonu Sprzedaży niezwykle dynamiczna, bo priorytety zmieniają się czasem z minuty na minutę – liczy się czas i elastyczność! Dowiedz się, jak wygląda dzień pracy Kierownika Rejonu Sprzedaży.

Pracownik Magazynu

Ania, pracuje w ALDI od 2018 r.

Dlaczego w magazynie czas szybko płynie? Dowiedz się tego od Ani - pracownika naszego Centrum Logistycznego.

Kupiec

Judyta, pracuje w ALDI od 2017 r.

Wprowadzanie nowych produktów do asortymentu, negocjowanie cen i warunków zakupu to codzienne zadania Kupca. Sprawdź, czy sprawdziłbyś się w tej roli!

Kontroler

Agnieszka, pracuje w ALDI od 2017 r.

Jak wygląda praca Kontrolera opowiedziała nam Agnieszka. Jak sama mówi, w jej pracy ważna jest szybkość działania i spstrzegawczość, sprawdź co jeszcze.

Sprzedawca

Ania, pracuje w ALDI od 2018 r.

Czas w pracy szybko mi mija, bo w sklepie nigdy nie ma nudy! A gdy dbam o jakość i świeżość warzyw czy kwiatów, czuję się jak w swoim ogródku.