Z ALDI segregowanie jest prostsze

W ALDI wprowadziliśmy specjalne oznaczenia na produktach marki własnej, informujące, do którego pojemnika segregacyjnego powinny trafić opakowania po zużytych produktach. Dzięki recyklingowi odpady zamiast trafić na składowisko, przekształcane są w surowce do produkcji nowych materiałów.  Obecnie taka wskazówka widnieje już na 127 produktach. Docelowo wszystkie dostępne marki własne mają posiadać pomocne oznaczenie.

ALDI przekazuje do recyklingu średnio ponad 1200 ton opakowań z papieru i tektury oraz ponad 500 ton folii rocznie. Jedna tona makulatury pozwala oszczędzić 17 drzew i może być wykorzystana przy produkcji artykułów higienicznych (np. papieru toaletowego), filtrów do kawy, opakowań na jajka, a nawet maseczek ochronnych i fartuchów szpitalnych. Z folii z recyklingu można wytworzyć butelki, meble ogrodowe, polary, ekrany przeciwhałasowe czy reklamówki. ALDI oferuje klientom reklamówki wykonane z przynajmniej 80%  surowców po recyklingu i w 100% przeznaczone do recyklingu.

Nasz firma podjęła decyzję, że do 2023 roku wszystkie ekologiczne owoce i warzywa nie będą w ogóle pakowane lub będą posiadały opakowania przyjazne dla środowiska. Dzięki temu zużycie plastiku zostanie zredukowane do minimum. Już teraz w Niemczech prowadzony jest specjalny program pilotażowy, gdzie testowane są nowe, bardziej zrównoważone opakowania na warzywa i owoce. Nowe woreczki powstają m.in. z odpadów z produkcji cukru trzcinowego i dzięki temu w 100% nadają się do recyklingu.

Jednym z głównych celów ALDI w zakresie polityki opakowaniowej jest także wprowadzenie do końca 2025 roku dla wszystkich produktów marek własnych opakowań nadających się do recyklingu, kompostowania lub ponownego wykorzystania. Już teraz z oferty ALDI  wycofano ze sprzedaży produkty wykonane z tworzyw sztucznych, takie jak np. talerze, sztućce, kubki i słomki. Od 2019 roku w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord standardowe patyczki do uszu zastępowane są bardziej ekologicznymi alternatywami. Dzięki temu tylko w 2019 roku udało się oszczędzić 369 ton tworzyw sztucznych.

O kolejnych krokach naszej firmy w ramach wspierania zrównoważonego rozwoju na pewno będziemy Was informować.

Data publikacji: 14.06.2021

 

Zobacz podobne

Napędzają nas ludzie, po prostu.

ALDI to międzynarodowe przedsiębiorstwo, w którym poczujesz, że Twój wysiłek się opłaca. Przed Tobą wiele możliwości.

Sam/a wybierz, w którym obszarze chcesz się rozwijać!

Best Quality Employer 2021

Best Quality Employer to wyróżnienie dla firm, które w swoich działaniach stawiają na wysokie standardy polityki zatrudnienia oraz rozwiązania dopasowane do potrzeb pracowników. W tym roku to ALDI zdobyło ten prestiżowy tytuł! 

 

ALDI na Poland Business Run 2021

5 września 44 drużyny reprezentujące ALDI pobiegły w tegorocznej edycji Poland Business Run. Kto był najszybszy? Kto poprawił swoje wyniki? Sprawdźcie!

ALDI na LinkedIn

Wystartowaliśmy z oficjalnym profilem na LinkedIn. Od 12 lipca wszyscy zainteresowani dołączeniem do ALDI, naszymi działaniami w obszarze CSR, czy eksperckimi treściami znajdą coś dla siebie. Zapraszamy!

7 lipca - Światowy Dzień Czekolady

W ALDI sprzedajemy 637 ton czekolady rocznie, stawiamy na Fairtrade i kakao ze zrównoważonych upraw.

Kwietne łąki wokół sklepów ALDI

Chabry, bławatki, rumianek pospolity, maki polne zamiast trawy? Prawie 500 m2 kwietnych łąk otacza nasze sklepy! Jak wykorzystujemy ten teren w trosce o pszczoły? Przeczytajcie!

Loteria dla klientów ALDI

Pod hasłem 1001 powodów, by wygrać rusza pierwsza w historii ALDI w Polsce loteria konsumencka. Wśród nagród znajdują się między innymi campervan Ford Nugget i roczne pensje w wysokości 60 tysięcy złotych. Jak je zdobyć?

Mamy 5000 sklepów!

Już 21 kwietnia otwieramy 170 sklep ALDI w Polsce, a tymczasem liczba sklepów pod szyldem ALDI Nord sięgnęła 5 tysięcy! Który sklep okazał się szczęśliwcem?

Wielkanoc z #teamALDI

Wspólnych chwil spędzonych z rodziną, dobrze wypieczonego mazurka czy pięknie wykonanych pisanek? Czego chcemy Wam życzyć? Sprawdźcie sami!