ALDI to My - biuletyn wszystkich pracowników

Kulisy powstawania naszego wewnętrznego biuletynu zdradzają koleżanki z Działu Komunikacji i PR

Każdy pracownik ALDI zna nasz biuletyn wewnętrzny „ALDI to My". Nie każdy jednak wie, jaka była geneza jego powstania oraz jak bardzo zmienił się na przestrzeni ostatnich lat, o tym opowiedziały:
Agata – Kierownik Działu Komunikacji i PR
Agnieszka – Menadżer ds. Komunikacji Wewnętrznej
Ewa – Specjalista ds. Komunikacji Wewnętrznej

3 lata temu do rąk wszystkich pracowników ALDI trafił pierwszy numer ALDI to My", skąd wziął się pomysł na wydawanie biuletynu?

Agata: Pierwszy numer biuletynu wewnętrznego „ALDI to My” został wydany z okazji 10-lecia ALDI w Polsce i chęci uczczenia tego faktu z wszystkimi pracownikami. Pierwszy numer czasopisma otworzył nowy rozdział w komunikacji wewnętrznej ALDI, był też świetną okazją podsumowania sukcesów i projektów, okazją do wspomnień i zaprezentowania ciekawych historii z życia pracowników. Pomysł wydawania biuletynu wynikał z chęci usprawnienia komunikacji w firmie. Brakowało przystępnej i ciekawej platformy komunikacji, która oprócz informowania o bieżących sprawach, planach i projektach, byłaby też okazją do poznania osobowości, które dla ALDI pracują.

Z racji struktury organizacyjnej i znacznego rozproszenia, pierwszym narzędziem w komunikacji wewnętrznej, który przyjęliśmy, był właśnie biuletyn drukowany. Mam nadzieję, a w dużej mierze takie sygnały po prostu do nas spływają, że taka forma sprawia, że pracownicy czekają na kolejny numer i garść ciekawostek, emocji, artykułów.

Na pewno pamiętasz przygotowania do wydania pierwszego numeru, co było największym wyzwaniem?

Agata: Byliśmy drugim krajem w skali całej Grupy Przedsiębiorstw, który taki magazyn opracował. Tuż po nas podobne czasopismo zaczęła wydawać spółka ALDI w Belgii. Więc niejako przecieraliśmy nieznane dla ALDI ścieżki. Pamiętam, że długo trwało budowanie planu pierwszego wydania w myśl zasady, że pierwsze wrażenie można wywrzeć tylko raz. Jakby to było wczoraj, pamiętam spotkania z przedstawicielami poszczególnych działów, którzy opowiadali o swoich działaniach, projektach , zespołach. Na tamten moment nie bardzo wiedzieli, co czytelnika z ich obszaru mogłoby zainteresować. Innym wyzwaniem było przygotowywanie wydawnictwa w pojedynkę, bez dedykowanego zespołu.

Jak bardzo zmienił się biuletyn przez ostatnie 3 lata?

Agata: Ten kanał komunikacji rozwija się dynamicznie. Od unowocześniania z numeru na numer warstwy graficznej, poprzez dodanie wkładki kontaktowej dla pracowników, po zwiększenie nacisku na pokazywanie historii poszczególnych pracowników i teamów.
Ale przede wszystkim do redakcji magazynu dołączył wspaniały i oddany zespół: Aga i Ewa. Jako, że to moje dziecko, nadal czuwam nad każdym numerem, jednak praca w zespole daje więcej komfortu i przestrzeni na kolejne pomysły.

Jak Twoje kilkuletnie doświadczenie w ALDI wpłynęło na pracę nad magazynem?

Ewa: Dzięki mojej historii zawodowej w ALDI mogłam naprawdę dobrze poznać naszą firmę. Pamiętam ją z czasów, gdy centrala w Polsce miała o wiele mniejsze struktury, przez co wielu z nas, ówczesnych pracowników, zajmowało się zadaniami z różnorodnych obszarów. Dzięki temu poznałam wiele różnych działów – zarówno tworzących je ludzi, jak i wykonywanych przez nich obowiązków. To sprawia, że gdy zabieram się za tworzenie tekstów do biuletynu, mam już na starcie dość sporą podstawową wiedzę w naszych wewnętrznych tematach, a to bardzo pomaga.

W biuletynie dużo miejsca poświęconego jest pasjom naszych kolegów i koleżanek z pracy. Co należy zrobić, aby stać się bohaterem rubryki ALDI po godzinach lub przepisów kulinarnych?

Agnieszka: Każdy pracownik ALDI może stać się bohaterem rubryki ALDI po godzinach lub przepisów kulinarnych, a droga do tego jest bardzo prosta, zapraszamy do kontaktu e-mailowego, telefonicznego lub za pomocą poczty wewnętrznej. W przypadku poczty wewnętrznej, prosimy o skorzystanie z przygotowanego formularza znajdującego się w poprzednim numerze biuletynu. Kontakt Dział Komunikacji i PR, e-mail: komunikacja@aldi.pl, tel.: 32 357 03 57.

Czekamy zawsze z dużą niecierpliwością na zgłoszenia, dużo frajdy nam sprawia odkrywanie pasji naszych pracowników i z największą przyjemnością je opisujemy. Przepisów mamy już także coraz więcej, tyle można wyczarować z produktów naszych marek własnych, kto wie, może kiedyś zainspiruje nas to do stworzenia książki kucharskiej z przepisami naszych czytelników.

Jaki jest wasz ulubiony tekst?

Agata: Moimi ulubionymi tekstami są prezentacje poszczególnych zespołów w sklepach lub biurach, bo w większości przypadków spotykamy się z nimi osobiście, aby w artykułach oddać ducha zespołu i jego niepowtarzalną atmosferę.

Ewa: To dla mnie trudny wybór, bo lubię wszystkie nasze tematy. Jednak jeśli miałabym wybierać, to chyba najbardziej lubię artykuły, w których prezentujemy poszczególne sklepy i ich zespoły. To osoby, które mają bezpośredni kontakt z naszymi klientami, dlatego ich historie obfitują w różne anegdoty i ciekawostki, o których dobrze się pisze. Poza tym sklepy to prawdziwe serce naszej firmy, bez których nasza praca byłaby zupełnie niepotrzebna.

Agnieszka: Trudno mi wskazać jeden, konkretny tekst, wszystkie bardzo lubię i chętnie do nich wracam, ze względu na ich różnorodność tematyczną oraz grafikę, która sprawia, że te teksty się po prostu dobrze czyta. Moimi ulubionymi tekstami są prezentacje hobby pracowników z rubryki ALDI po godzinach, bo pokazują nieznane oblicza pracowników, są okazją do przedstawienia ciekawych pasji. Przygotowywanie artykułu jest zawsze okazją do lepszego poznania pracownika, bycia bliżej i zrozumienia jego potrzeb.

Czekam na kolejne wydanie ALDI to My" i dziękuję Wam za rozmowę.

Rozmawiała: Magdalena Biegusiewicz

Zobacz podobne

Konkurs dla biegaczy i kibiców

Z okazji nadchodzącego wielkimi krokami Poland Business Run 2020 przygotowaliśmy niespodziankę dla naszych biegaczy i kibiców. Wysoko notowana będzie kreatywność, poczucie humoru i chęć współzawodnictwa. Pracownicy ALDI, gotowi do zabawy?

500 tys. zł zebranych w ramach akcji „Doceniam, dziękuję”

Pół miliona złotych – to kwota, jaka dzięki akcji ALDI „Doceniam, dziękuję” zasili konto Fundacji Siepomaga. Celem akcji było wsparcie lekarzy, pielęgniarek, ratowników medycznych, pracowników sklepów, listonoszy, kurierów i wszystkich tych, którzy stoją na pierwszej linii walki z koronawirusem.

Bieganie skraca dystans

6 września po raz kolejny biegniemy razem

Kolejny raz pracownicy ALDI wezmą udział w Business Run Poland. Tegoroczna edycja różni się formą od tych z lat ubiegłych, nie zmienia to faktu, że jesteśmy gotowi wesprzeć tą szczytną inicjatywę. 

 

Chronimy klimat

Posadziliśmy niemal 6000 dzrzew na Śląsku! Dowiedz się, jak chronimy klimat i dlaczego zostaliśmy partnerem strategicznym Klubu Gaja.